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3 février 2012 à 4h27 #10151
Bonjour,
Nous possedons ma femme et moi un hotel avec acces direct sur la plage, operationnel depuis deja 8 ans, comportant un bar/restaurant et 32 bungalows ( voir sur Tripadvisor/Phu Quoc Mai House resort)
Recherche personne serieuse vivant ou ayant deja vecu au Vietnam assez longtemps pour etre familier des” us et coutumes “ desirant travailler et ayant deja une forte experience dans le domaine de l’hotelerie.
Avec des facilities a s’integrer dans une equipe formee depuis deja quelques annees et motivee a faire partager son experience de l’industrie hoteliere.
Poste a pourvoir seulement avec un contrat locale. Personne desirant lier l’utile a l’agreable ( vacance+salaire) merci de s’abstenir.
C’est un poste a caractere evolutif ( assistant general manager) si personne competente voir plus tard actionnaire si reelle envie de s’investir sur du tres long terme.
Attention : ne jamais perdre a l’esprit que travailler sur une ile “ paradisiaque “ il y a une face cachee pas forcement perceptible au premier abord. Si Phu Quoc n’est pas une ile de “ Robinson “ ca reste une ile, c’est a dire toujours les memes personnes, les memes restaurants, les memes bars, vie culturelle inexistante ect… ca peut lasser plus vite que l’on ne le pense !!
Par contre la personne desirant etre proche de la nature avec tout de meme un peu de notre culture occidentale Phu Quoc reste un cadre tres sympathique . Pas loin du continent avec des liaisons aerienne et navale quotidiennes c’est une ile qui reste facile d’acces.Ci-dessous le descriptife du poste a pourvoir ainsi que les qualifications requises .
Please submit application in English or french including CV with recent photo and relevant photocopies of certificates to:
Job description
Deliver excellent customer service, at all times
Assist in keeping the hotel reception area clean and tidy, at all times
Deal with all enquiries in a professional and courteous manner, in person, on the telephone or via e-mail
Administer all reservations, cancellations and no-shows, in line with company policy
Check in guests according to procedure. Registration forms are to be filled out. All checks in must be updated in the system as soon as possible. All billings and special instruction to be clearly stated. Al checks in are to be handled promptly and guest checking out must not have to wait too long in line
Sells accommodation in such a manner as maximize revenue and occupancy
To issue and handle all the hotel’s safe deposit boxes.
Fulfil all reasonable requests from guests to ensure their comfort, satisfaction and safety
He / She is also responsible to ensure maximum guest satisfaction from the point of check in until check out.
. Provides courteous and efficient service and if possible, to comply to each and every guest request professionally and tactfully.
Give guests complete and immediate attention to their complaints and requests.Report any maintenance issues immediately to line manager, including all furniture, fittings and equipment
Provide reports, as required, for housekeepers and management
Performs any other duties related or unrelated to Front Office Department, as requested by the guests (within the hotel premises) or directed by management.
To perform all tasks and related duties as assigned by Front Office Supervisor or Duty ManagerJob requirement
• Possess leadership qualities, supervisory experience, pleasant deposition, friendly personality
• Excellent customer relations, problem solving and time management skills
• Good command of spoken and written English, vietnamese will be an asset
• Service oriented and with good personality
• 3 shifts work required. Able to work shifts, weekends and public holidaysSPECIAL REQUIREMENTS
At least 3 YEARS experience in Reservation or as an assistant manager
Male / Female, 30 – 45 years old
Must be fully conversant with the Front Office computer system.
Must have good knowledge of all room types, layout, amenities and room rates.
Must be familiar with the facilities in the hotel.
Must be familiar with the local areas/places of interest, shopping, etc.
Must have good knowledge of hotel’s accounting and credit policies and procedures.
Have a pleasant and smiling personality.
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3 février 2012 à 12h53 #146463
Bonjour et bienvenue sur le forum!
je viens la semaine prochaine, j’espère qu’il y aura quand même quelqu’un à l’accueil
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5 février 2012 à 3h05 #146480
Bonjour,
Pas d’inquietudes, Celine ou bien Ha qui est nouvellement arrivee, seront ravies de vous acceuillire.
Je vous souhaite je l’espere un bon sejour parmi nous.
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